Ψυχολογική Υποστήριξη

Εάν ο 20ος αιώνας ήταν ορόσημο για την αναγνώριση του δικαιώματος κάθε παιδιού στην εκπαίδευση, ο 21ος χαρακτηρίζεται από την ανάγκη παροχής διαφοροποιημένης και περισσότερο ολοκληρωμένης εκπαίδευσης. Αυτή η ανάγκη οδήγησε στην ένταξη των ψυχολόγων στο δυναμικό των σχολείων, με απώτερο στόχο τη δημουργία ενός υποστηρικτικού μαθησιακού περιβάλλοντος για όλους τους μαθητές.

Σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς και γονείς, λοιπόν, οι ψυχολόγοι αντιμετωπίζουν τους μαθητές ως ξεχωριστές προσωπικότητες με διαφορετικές κλίσεις, αδυναμίες και ανάγκες. Επίσης, σχεδιάζουν διάφορα προγράμματα προαγωγής της κοινωνικής, συναισθηματικής και συμπεριφορικής τους υγείας εντός και εκτός σχολείου.Αν κριθεί απαραίτητο, συμβάλλουν στην εκπαίδευση και των ίδιων των γονιών ως προς:

  • τη διαχείριση των συναισθημάτων τους και
  • την εφαρμογή κατάλληλων μεθόδων επικοινωνίας και πειθαρχίας αναφορικά με τα παιδιά τους.

Με σεβασμό στις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή και της κάθε οικογένειας, οι ψυχολόγοι:

  • Εκπαιδεύουν τους μαθητές σε διάφορες δεξιότητες ζωής, όπως είναι αυτές της επικοινωνίας και της επίλυσης προβλημάτων.
  • Καλλιεργούν τις υγιείς και θετικές σκέψεις, συναισθήματα και συμπεριφορές τους.
  • Προετοιμάζουν τους αυριανούς πολίτες για την ομαλή ένταξή τους στην κοινωνία.

Παρόλο που οι ψυχολόγοι δεν έχουν απαντήσεις για όλα τα ερωτήματα, με προθυμία, υπομονή και επιστημονική κατάρτιση:

  • αφουγκράζονται το εκάστοτε πρόβλημα μαθητών και γονιών και
  • προτείνουν με εντιμότητα και υπευθυνότητα πιθανές λύσεις.