3 Δεκεμβρίου 2018, Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμΕΑ)
Το 1992 η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Ατόμων που μετά την επίδραση διαφόρων παραγόντων αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε διάφορους τομείς, όπως η γνωστική επεξεργασία, ο λόγος, η κινητικότητα, η αυτονομία, η επαγγελματική και κοινωνική ενσωμάτωση.
Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Νάουσας με αφορμή την ημέρα αυτήν, διοργανώνει δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης από τις 27.11.2018 έως τις 07.12.2018. Οι μαθητές των τμημάτων Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξης του 1ου, 4ου, 7ου, 8ου, 9ου και 10ου Δ.Σ. Νάουσας, επισκέφθηκαν ή θα επισκεφθούν το Ειδικό Σχολείο, για να συμμετέχουν στο Πρόγραμμα- Δράση με τίτλο «Εγώ, ο Άλλος».
Οι δράσεις περιλαμβάνουν ξενάγηση στους χώρους του σχολείου, ενημέρωση για τα προγράμματα εκπαίδευσης, γνωριμία και αλληλεπίδραση με τους μαθητές του σχολείου, προβολή ταινίας, προβληματισμό ? συζήτηση για τη διαφορετικότητα, δημιουργία αφίσας και βιωματικές δραστηριότητες ευαισθητοποίησης. Στόχοι της δράσης είναι: α) η κατανόηση και η ανάπτυξη ενσυναίσθησης για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά, και β) η έκφραση θετικών συναισθημάτων και η υιοθέτηση στάσεων με σεβασμό και υποστήριξη προς το συνάνθρωπο. Το παιδί που σέβεται τη διαφορετικότητα, σε όλες της τις μορφές, θα διαμορφώσει μελλοντικά μια κοινωνία, χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς και διακρίσεις.
Σύνθημα της ενημέρωσης είναι:
«ΔΙΑΦΕΡΟΥΜΕ, ΜΟΙΑΖΟΥΜΕ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ»
Όλοι μας έχουμε ένα πρόγραμμα, κάνουμε επιλογές και δραστηριότητες που μας κάνουν να περνάμε καλά, να νιώθουμε ασφαλείς, να μη χρειάζεται να προσπαθήσουμε πολύ, να μη νιώσουμε απογοήτευση επειδή θα χάσουμε, να μη χρειαστεί να κουραστούμε για να τα καταφέρουμε. Ωστόσο, η πραγματική ευτυχία έρχεται μετά από πράξεις επιμονής, υπομονής, αγάπης, σεβασμού και προσφοράς. Ας γίνουμε όλοι μας το σωστό πρότυπο για τα παιδιά μας και ίσως ο κόσμος που αυτά θα χτίσουν, να γίνει καλύτερος από αυτόν που θα τους κληροδοτήσουμε.
Ο σεβασμός προς τα άτομα με κινητικές, αισθητηριακές, επικοινωνιακές και νοητικές δυσκολίες δεν περιέχει ελεημοσύνη, λύπη και δυσφορία, αλλά κατανόηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν και παροχή βοήθειας, όπου και εφόσον αυτή ζητηθεί. Δυστυχώς, έχουμε μεγαλώσει σε μια κοινωνία, που η αλληλεπίδραση αυτή είναι πολύ σπάνια και δεν έχουμε καταφέρει να βιώσουμε τα συναισθήματα χαράς, προσφοράς και αγάπης που τα παιδιά αυτά απλόχερα προσφέρουν, προς κάθε άνθρωπο που κατακτά την εμπιστοσύνη τους.
Ο δρόμος προς την πλήρη και ουσιαστική αποδοχή, είναι μακρύς και χρειάζεται αυτογνωσία, υπομονή και προσωπική ενδυνάμωση, από όλα τα μέλη της κοινωνία μας. Ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί να οδηγηθούμε σε ένα σχολείο που θα προσφέρει σε κάθε παιδί αυτό που πραγματικά χρειάζεται. Τελευταία, προσπαθούμε να τοποθετήσουμε αυτά τα παιδιά σε ένα σχολείο που δεν έχει την υποδομή για να τα «χωρέσει» και τους ζητάμε να τα καταφέρουν (σε ένα πλαίσιο που «τρέχει» για να προλάβει την ύλη), να κοινωνικοποιηθούν, να είναι χαρούμενα και να πετύχουν την ένταξή τους. Τι γίνεται, όμως, στις περιπτώσεις που οι στόχοι αυτοί, τελικά, δεν κατακτιούνται; Ας δοκιμάσουμε να ακολουθήσουμε τις εκπαιδευτικές ανάγκες τους και να προωθήσουμε τη συμμετοχή τους στις κοινωνικές δραστηριότητες που ταιριάζουν στο καθένα, ώστε όλα να πετύχουν την αυτονομία ή ημι-αυτονομία τους (στο βαθμό που το καθένα μπορεί να φτάσει).
Το σχολείο μας είναι ανοιχτό προς όλους, παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και κάθε ενδιαφερόμενο, για ενημέρωση, δράσεις ευαισθητοποίησης και οποιαδήποτε πρόταση προάγει τη ζωή των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΗ ΖΩΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ, ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΜΙΚΡΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ. ΑΥΤΟ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ!